Leverans Snabb leverans
Garanti Delbetala ditt köp
Retur 1 års öppet köp
Kundservice Utemöbler & Utemiljö Utelampor & Utomhusbelysning

Ångerrätt & Retur

På Nordelle strävar vi efter att ge dig en trygg och förstklassig köpupplevelse. Vi förstår att det ibland kan finnas behov av att returnera en vara eller göra en reklamation, och därför har vi en tydlig och rättvis retur- och återbetalningspolicy. Här hittar du all information om ångerrätt, öppet köp, reklamationer och garantier.


Ångerrätt – 14 dagar

Enligt svensk lag har du rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från att du mottagit din beställning.

Villkor för ångerrätt:

  • Produkten ska returneras i originalförpackning och vara oanvänd samt i oförändrat skick.
  • Ångerrätten gäller ej för:
    • Varor som har specialtillverkats eller anpassats enligt dina önskemål.
    • Produkter som inte kan returneras på grund av hygieniska skäl om förpackningen har brutits, såsom kökstextilier, hygienartiklar och vissa serveringsprodukter.

Så returnerar du en produkt:

  1. Kontakta oss

    • Mejla service@nordelle.se med ditt ordernummer och information om vilka produkter du vill returnera.
    • Vi skickar en returetikett till dig via e-post till returadressen.
  2. Packa produkten

    • Produkten ska packas noggrant i originalförpackningen och vara i nyskick.
  3. Skicka tillbaka produkten

    • Använd returetiketten och lämna in paketet hos ett fraktombud.
    • Vid sängar, soffor, och möbler kan du få din vara upphämtad mot kostnad enligt våra (returkostander) nedan.
    • Spara kvittot som returbevis.

Returkostnad:

199 kr 

Dessa avgifter täcker fraktkostnader, hantering och administrativa utgifter.

Återbetalning

  • Vi återbetalar beloppet inom 14 dagar från att vi mottagit och godkänt din retur.
  • Om produkten inte uppfyller returkriterierna nekas returen och ingen återbetalning sker.

Avbeställning av behandlad order

När en order har behandlats (packats och förberetts för frakt) kan den inte avbokas. Om du ångrar ditt köp efter denna punkt måste du returnera produkten enligt vår returpolicy.

Ej uthämtade paket

  • Om du inte hämtar ut ditt paket debiteras en avgift på 499 kr för att täcka returfrakt, hantering och administrativa avgifter.

365 dagars öppet köp

Utöver den lagstadgade ångerrätten på 14 dagar erbjuder vi dig 365 dagars öppet köp som extra trygghet.

Önskar du utnyttja öppet köp efter att den lagstadgade ångerfristen passerat? Du har då möjlighet att returnera varan inom 365 dagar från leverans, så länge produkten är oanvänd, inte monterad, i originalskick och förpackningen är obruten.

Villkor för öppet köp:

  • Produkten ska vara i obruten originalförpackning och i nyskick.
  • Produkter som har använts, skadats av kund eller saknar originalförpackning omfattas inte av öppet köp.

Returkostnad:

199 kr


Reklamation och garanti

Om en vara är defekt, skadad vid leverans eller inte motsvarar vad du beställt har du rätt att reklamera den.

Villkor för reklamation:

  • Reklamation ska göras inom 14 dagar från mottagandet.
  • Kontakta vår kundtjänst på service@nordelle.se och ange:
    • Ordernummer
    • Beskrivning av problemet
    • Bilder på produkten

Vid godkänd reklamation:

  • Vi står för fraktkostnaden.
  • Du har rätt att få produkten återbetald.

Vid ej godkänd reklamation:

  • En avgift debiteras för frakt- och administrationskostnader enligt vår returpolicy.
  • Om du vill ha produkten skickad tillbaka till dig igen tillkommer en avgift på 69 kr för returfrakt och hantering.

Byte av vara

  1. Returnera den oönskade varan enligt vår returpolicy.
  2. Lägg en ny beställning på den produkt du vill ha istället.

Vi hanterar inga direkta byten, utan alla returer sker via återbetalning och en ny beställning.

Organisationsnummer: 030319-5390
Adress: Annikasgatan 4, Rättvik, Dalarna, 79531, Sverige
E-post: service@nordelle.se
Kundtjänst öppettider: Vi svarar alltid inom 24 timmar under kontorstid vardagar 08:00–17:00.

Inloggning

Glömt ditt lösenord?

Har du inget konto än?
Skapa konto